Begeleiding bij sociale vaardigheden, aandacht en concentratie.

Merkt u dat uw kind het lastig vindt om in interactie met anderen voor zichzelf op te komen? Of is uw kind juist te overheersend aanwezig terwijl uw kind zich daar niet prettig bij voelt? Raakt uw kind zo gefrustreerd bij het verliezen van een spelletje dat het maar niet meer meedoet met spelletjes? 

Geen zorgen, daar kunnen we samen aan werken. Het fijnst is om dit in een klein veilig groepje te doen, indien mogelijk cluster ik hiervoor leerlingen. Het is belangrijk dat u hier thuis ook nog aandacht aan besteedt. We stemmen dit goed af. 

 Heeft uw kind moeite met plannen en organiseren, verloopt de afstemming met anderen niet soepel, heeft het moeite om de aandacht te richten op de omgeving? Vind uw kind het lastig omgaan met veranderingen, is het over- of ondergevoelig voor zintuigelijke prikkels? Is er vermoeden van een stoornis in het autistisch spectrum of misschien al een diagnose en willen jullie meer tools om daar beter mee om te gaan? 

Daar kan ik u meer over vertellen of begeleiding bij bieden. 



Voorbeeld van ondersteuning bij het verbeteren van sociale vaardigheden bij kinderen tussen 6 en 10 jaar m.b.v. de speelse en afwisselende methode "Leer samen spelen met Tim en Flapoor".

Meer informatie:

https://www.pearsonacademy.nl/workshop-leer-samen-spelen-met-tim-en-flapoor

Voorbeeld van verwijzing naar deskundige ondersteuning bij het beter leren begrijpen van autisme als andere manier van informatieverwerking. "Brain Blocks" is een methode waarmee op eenvoudige manier beeldend wordt uitgelegd hoe verschillend een brein met autisme werkt in vergelijking met de werking van een brein zonder autisme.

Meer informatie:

https://www.brainblocks.com/